بلاگ

کیمبال ماسک با انجام چه کارهایی به دارایی ۶۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد؟

سال‌ها پیش خانواده ماسک پر شده بود از فرزندانی که قرار بود به زودی به کارآفرینان بزرگی تبدیل بشن. ما یکی از اونا به نام ایلان ماسک رو که خالق شرکت تسلا و یکی از ثروتمندترین افراد جهانه رو میشناسیم. برادر ایلان یعنی کیمبال هم یه کارآفرین موفق و باهوش دیگه است که باعث تحول گسترده‌ای در صنعت غذا شده. این موفقیت‌ها باعث شده تا مردم درباره دارایی خالص کیمبال ماسک کنجکاو باشن. ما در این مقاله این موضوع رو بررسی می‌کنیم و همچنین درباره نحوه رسیدن کیمبال به ثروت و روش خرج‌کردن این ثروت توسط او صحبت می‌کنیم.

 

دارایی خالص کیمبال ماسک

 

اوایل زندگی و آموزش

کیمبال به همراه خواهر و برادرش یعنی ایلان و توسکا در آفریقای جنوبی بزرگ شد. اونا علاوه بر پسرعموهای زیاد، چندین خواهر و برادر ناتنی هم از طرف پدرشون دارن (یکی از اونا تازه در سال ۲۰۱۷ متولد شد!).

کیمبال ماسک در سپتامبر ۱۹۷۲ بدنیا اومد و اکنون نزدیک به ۵۰ سال سن داره. در مورد تحصیلات هم کیمبال لیسانس خودش رو در رشته تجارت و بازرگانی از دانشگاه کوئین گرفته و همچنین از موسسه French Culinary در نیویورک هم فارغ‌التحصیل شده.

 

والدین کیمبال ماسک

مادر کیمبال، مای ماسک، یه مدل، متخصص تغذیه و سخنرانه. او قبل از اینکه پسرش ایلان به شهرت برسه، به عنوان یه فرد موفق از خانواده ماسک شناخته میشد. به عنوان قدیمی‌ترین مدل Covergirl و یک مدل رسمی IMG، او هنوز هم عملکرد بسیار خوبی داره. مای روابطه نزدیکی با فرزندانش داره و همیشه حامی بزرگی برای تلاش‌های اونا در تجارت بوده. اگر چه اطلاعاتی از میزان دارایی خالص مای ماسک در دسترس نیست، اما با اطمینان میشه گفت که در طول زندگیش تجربه معاملات بزرگی رو داشته.

پدر کیمبال، ارول ماسک، مهندس، دریانورد و خلبانی موفقه و همچنین صاحب یه معدن زمرد در زامبیا هم بوده. به گفته ایلان ماسک، پدرشون بهترین پدر دنیا نبوده و کیمبال هم درباره روابط پدر و مادرش صحبتی نکرده، در واقع اونا وقتی که بچه بودن، از همدیگه طلاق گرفتن. بعد از این اتفاق همه بچه‌ها می‌خواستن با مادرشون زندگی کنن، اما ایلان احساس بدی پیدا کرد و به همین دلیل به خانه پدرش رفت تا با اون زندگی کنه.

داشتن والدینی خودساخته و موفق احتمالا به آموزش ایلان و کیمبال ماسک در حوزه کارآفرینی کمک زیادی کرده.

 

رابطه با ایلان

ایلان با اینکه ۲ سال اختلاف سنی با برادرش، کیمبال داشت، اما همیشه شریک جرم اون در زندگی بود. اولین ماجراجویی مشترک کارآفرینی اونا قبل از اینکه حتی به بزرگسالی برسن، شروع شد!

وقتی کیمبال ۱۴ و ایلان ۱۶ ساله بود، اونا به شرکت Tiffany & Co در شهر نیویورک رفتن و ۲ تا از زمردهای پدرشون رو فروختن. این کار، احتمالا از تماشای پدرشون که زمردهایی رو در سراسر دنیا میفروخت، الهام گرفته شده بود. اونا یاد گرفتندکه انگشترهای ساخته‌شده به وسیله این زمردها ۱۰ برابر بیشتر از قیمت اونا به تنهایی ارزش دارن.

 

ماجراهای کارآفرینی کیمبال

 

ثروت خالص کیمبال ماسک حدودا ۶۰ میلیون دلار تخمین زده میشه.

 

از اونجایی که کارآفرینی‌هایی کیمبال از نظر فنی در سن قبل از بزرگسالی شروع شد، جای تعجبی نداره که با رسیدن به سن بزرگسالی، او بتونه تجارت رسمیش رو آغاز کنه.

 

کالج حرفه‌ای نقاشان (College Pro Painters)

جریان درآمدی چشمگیر کیمبال ماسک، با اولین کسب و کارش شروع شد. او تصمیم گرفت وقتی که به بزرگسالی رسید، همچنان کارآفرینی رو ادامه بده. در ۱۸ سالگی، کالج حرفه‌ای نقاشان رو تاسیس کرد. تجارت نقاشی محلی در بیش از دو سال، حدود ۵۰ هزار دلار برای کیمبال درآمد به دنبال داشت که به عنوان اولین کسب و کار اونقدرها هم بد نبود.

 

Zip2

پس از ۲ سال فعالیت در زمینه نقاشی، کیمبال شروع به سرمایه‌گذاری بعدی خود یعنی Zip2 کرد. او این تجارت رو با برادرش ایلان ماسک آغاز کرد.

Zip2، تبلیغات محلی رو به روزنامه‌هایی مانند نیویورک تایمز ارائه می‌داد. در سال ۱۹۹۹ هنگامی که کیمبال ۲۶ ساله بود، اونا این کسب و کار رو به قیمت ۳۰۷ میلیون دلار به Compaq فروختن. ماجراجویی کارآفرینی این دو برادر می‌تونست با پولی که از فروش این شرکت بدست آورده بودن، خاتمه پیدا کنه، اما این سفر تازه شروع شده بود! دارایی خالص ایلان ماسک در حال حاضر به میلیاردها دلار رسیده.

بعد از فروش Zip2، کیمبال شروع به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپایی کرد که در حوزه نرم‌افزاری و فناوری فعالیت می‌کردن (یکی از آن‌ها X.com ایلان ماسک بود که بعدها با پی پال ادغام شد). اگرچه کیمبال در این زمینه‌ هم موفق بود، اما اظهار داشت که از حضور در دنیای فناوری لذت زیادی نمی‌بره و فناوری چیزی نیست که اون رو واقعا خوشحال کنه. او فهمید که باید به دنبال عشق و علاقه واقعی خود در زندگی که غذا و آشپزی بود بره.

 

شرکت Culinary Aspirations + سرمایه‌گذاری

کیمبال از بهترین راه برای ایجاد انگیزه در هنگام شروع یک کسب و کار استفاده کرد – اینکه نسبت به آن‌ کار پرشور و پرانگیزه باشید! اولین قدم او در دنیای آشپزی، ثبت‌نام در موسسه آموزش آشپزی فرانسوی در نیویورک بود.

بعد از فارغ‌التحصیلی، کیمبال به سراسر کشور سفر کرد تا ازدواج کنه و جایی رو برای داشتن یک زندگی آرام و لذتبخش پیدا کنه تا بتونه شروع به دنبال ‌کردن رویاهای خود کنه. او عاشق کلرادو شد و فورا به اونجا نقل مکان کرد. مدت کمی بعد از اون با شریک تجاری خود، هوگو ماتسون، ملاقات کرد.

کیمبال شروع به افتتاح بسیاری از رستوران‌ها و کسب و کارهای مرتبط با غذا کرد که در ادامه با اونا آشنا میشیم. هدف نهایی او آوردن غذایی واقعی و سالم به آمریکای میانه و ایجاد یه تجربه جدید از خوردن یک وعده غذایی بود. پیج اینستاگرام کیمبال ماسک، نمونه‌ی کاملیه که اشتیاق او به صنعت غذا رو به خوبی به نمایش میذاره.

 

رستوران‌های زنجیره‌ای Kitchen (از ۲۰۰۴ تا به امروز)

کیمبال اولین رستورانش رو در سال ۲۰۰۴ و به همراه شریک تجاریش، هوگو ماتسون و همسرش جین لوین افتتاح کرد. Kitchen یه رستوران عمومی، کوچیک و ارزان در بولدر، کلرادو بود. این رستوران به خاطر غذاهای لذیذ و مشروب‌هاش به عنوان یکی از بهترین‌ رستوران‌های آمریکا نام‌گذاری شده. در حال حاضر سه شعبه از این رستوران در سراسر آمریکا وجود داره: یکی در مرکز شهر دنور، یکی در شیکاگو و شعبه اصلی هم در بولدر.

 

رستوران کیمبال ماسک

 

اولین رستوران آمریکایی Next Door (از ۲۰۱۱ تا به امروز)

اولین رستوران آمریکایی Next Door در مرکز شهر بولدر افتتاح شد. کیمبال معتقده که غذای واقعی و سالم، جهان رو متحول میکنه و تجربه‌ای که از میل‌ کردن یه وعده غذایی در رستوران Next Door ارائه میده هم گواهی بر این موضوعه. این رستوران علاوه بر فراهم‌کردن محیط لذتبخشی برای تجمع مردم، از تکنولوژی اتوماسیون پشتیبانی استفاده می‌کنه که باعث میشه سفارش‌ها سریع‌تر آماده شده و غذا خوشمزه‌تر بشه.

این رستوران در کنار توجه داشتن به ارائه خدمات سریع، غذایی سالم، لذیذ و مقرون به صرفه رو هم در اختیار مشتریانش میذاره. رستوران Next Door به سرعت در حال رشد بوده و از سال ۲۰۱۹ به بعد، ۱۰ شعبه جدید در مکان‌های مختلف رو افتتاح کرده.

 

Square Roots (از ۲۰۱۶ تا به امروز)

برای کیمبال ماسک، کشاورزی یکی از راه‌هاییه که باهاش میشه دنیای غذا رو متحول کرد. کیمبال بنیان‌گذار و رئیس Square Roots است. Square Roots یک شرکت کشاورزی شهریه که مواد غذایی رو در ظروف‌ هیدروپونیکی، سرپوشیده و تحت کنترل آب و هوا، پرورش میده. این کمپانی کمک بسیار زیادی به ریشه‌کن کردن بحران جهانی غذا کرده و میکنه.

هرچند که گیاهانشون فقط در شهر نیویورک توزیع میشد، اما Square Roots اخیرا از همکاری با سرویس‌های غذایی گوردون خبر داده. این شرکت توزیع‌کننده عمده مواد غذایی با ۱۷۵ خرده‌فروشی در سراسر ایالات متحده همکاری میکنه! اونا قصد دارن تا قبل از فروش کالای سالانه خود به مشتریان، مزارع سرپوشیده شون رو در نزدیکی مراکز توزیع و فروشگاه‌های خرده‌فروشی احداث کنن.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای این مزارع سرپوشیده اینه که اونا می‌تونن شرایط آب و هوایی رو کنترل کنن تا خطر آلوده‌کردن آب و هوا کاهش پیدا کنه. سیستم کشاورزی در حال رشد اونا، از ۹۰ درصد آب کمتری نسبت به کشاورزی سنتی استفاده می‌کنه!

قابلیت دیگه ای که کیفیت محصولات شرکت Square Roots رو برجسته می‌کنه، وجود کدهای QR در پشت گیاهانه. شما می‌توانین با اسکن‌کردن این کدها، از روند رشد اونا، محل کشت و حتی نام کشاورزی که اونا رو پرورش داده هم مطلع بشین.

با وجود همه این موارد، پیش‌بینی میشه که دارایی خالص کیمبال ماسک در سال‌های بعد هم به رشدش ادامه بده.

 

سایر سرمایه گذاری های تجاری

کیمبال در حالی که مشغول ساختن جهان به مکانی بهتر از لحاظ غذاییه، همچنان عضوی از هیئت مدیره تسلا و SpaceX هم هست. زمانی که تسلا تنها یه استارتاپ کوچیک بود، کیمبال مبالغ زیادی رو در اون سرمایه‌گذاری کرد.

در حالی که ایلان ماسک حقوق بسیار کمی می‌گیره، کیمبال به گفته خودش حقوقی بیش از ۶ میلیون دلار در سال به عنوان مدیر دریافت می‌کنه. او همچنین صاحب هزاران واحد از سهام‌های تسلا است و از سال ۲۰۱۱ تاکنون، ۴۲ معامله انجام داده که ارزشی در حدود ۱۹ میلیون دلار داشتن.

 

کمپانی تسلا

 

علاوه بر این موارد، کیمبال تا سال ۲۰۱۹، عضوی از هیئت مدیره Chipotle هم بود. او از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵، به عنوان مدیر مرکز بهداشت و سلامت Anschutz فعالیت می‌کرد. این مرکز خدمات تحقیقاتی، آموزشی و بهداشتی رو برای دستیابی به یک سبک زندگی سالم‌تر، به افراد ارائه میده.

همانطور که می‌بینین دارایی خالص کیمبال ماسک از منابع مختلفی تامین شده.

 

نجات از شکستگی گردن

افراد بسیار کمی در دنیا وجود دارن که بعد از شکستگی گردن، زنده موندن و کاملا بهبود یافتن. اما کیمبال ماسک یکی از این افراد خوش‌شانسه!

در سال ۲۰۱۰، گردن کیمبال در یه حادثه تصادف لاستیک‌هایی که روی برف سر می‌خوردن، شکست و باعث شد برای مدتی فلج بشه و برای چند ماه، حتی نتونه از جاش تکون بخوره. به گفته دکترها او نزدیک بود به صورت مادام‌العمر فلج بشه. این تصادف باعث شد درک جدیدی از زندگی پیدا کنه؛ او می‌خواست به رسالت اصلی خود در زندگی که رساندن غذای واقعی به همه انسان‌ها بود، جامه عمل بپوشونه.

 

همسر + فرزندان کیمبال ماسک

کیمبال از همسر سابقش، جن لوین سه فرزند داره. او یه هنرمند و معمار تعاملیه که در نیویورک زندگی می‌کنه. هرچند که اونا در طول مدت ازدواجشون صاحب سه فرزند شدن، اما این ازدواج با شرایط خوبی به پایان رسید.

او در حال حاضر با کریستینا ویلی، دختر میلیاردری به نام سام ویلی، ازدواج کرده. عروسی کریستینا ویلی و کیمبال ماسک در سال ۲۰۱۸ و در اسپانیا برگزار شد. او هم از ازدواج قبلی خود یه دختر داره.

 

کیمبال ماسک داراییش رو چطوری خرج می‌کنه؟

اگرچه کیمبال مانند برادرش ایلان، میلیاردر نیست و عمارت‌های بزرگی نداره، اما با همسرش خانه خوبی در بولدر، کلرادو داره. خانه بزرگ و پنج خوابه اونا توسط معمار آنت مارتین طراحی شده. این خانه از همان زمانی که کیمبال اون رو خریداری کرد، سبک خاصی داشت و آماده حرکت و جابجایی بود.

 

کمک‌های خیریه

کیمبال علاوه بر دنبال‌کردن علاقه‌‌ی خود در زمینه آشپزی و غذا، شوق زیادی نسبت به کمک ‌کردن و بخشش هم داره. او همیشه مقدار قابل‌توجهی از دارایی خالصش رو به موسسه‌های خیریه اهدا می‌کنه.

کیمبال ماسک بلافاصله بعد از بهبودی شکستگی گردنش، Big Green رو تاسیس کرد. این موسسه غیرانتفاعی با استفاده از باغ‌های یادگیری پویا به کودکان درباره نحوه و شرایط بدست ‌آمدن غذا آموزش میده. این آموزش تبدیل به بخشی از برنامه‌ درسی این بچه‌‌ها در مدرسه شده.

هر کدوم از شعبه‌های رستوران‌ Kitchen، درصدی از فروش شون رو برای کمک به احداث باغ‌های یادگیری بیشتر در جامعه، اهدا می‌‌کنن! تا سال ۲۰۱۶، اونا ۲۶۰ باغ یادگیری در شیکاگو، دنور، لس آنجلس و ممفیس ساختن. از سال ۲۰۱۹، Big Green موفق شد تا نزدیک به ۶۰۰ مدرسه در ۷ شهر مختلف احداث کنه. این مدرسه‌ها هر روز ۳۰۰ هزار دانش‌آموز رو تحت پوشش قرار میدن!

علاوه بر این Next Door، میزبان ۲۵ رویداد ۴U بوده‌ که هر دوشنبه شب برای جمع‌آوری پول برای مدارس محلی برگزار میشه. هر مدرسه‌ای میتونه در این رویداد ثبت نام کنه و ۲۵ درصد از فروش اون دوشنبه‌ شب رو بدست بیاره.

اونا همچنین یه مراسم بین‌المللی به نام Plant a Seed Day رو شروع کردن که در اون هر فرد یه دانه یا بذر میکاره و از همین طریق به محیط‌ زیست کمک می‌کنه.

 

سخن آخر

به طور کلی، کیمبال ماسک یه کارآفرین بااستعداده که قطعا در آینده انقلابی رو در دنیای غذا بوجود میاره. ما از داشتن چنین مرد مثبت و سخاوتمندی که در حال رهبری ‌کردن صنعت غذا است، خوشحالیم. با در نظر گرفتن سرعت رشد کسب و کارهای او و ایده‌هایی که در آینده به سراغشون میره، دارایی خالص کیمبال ماسک ممکنه به زودی به میلیاردها دلار (مثل برادرش) نزدیک بشه.

 

یکی از دلایلی که بسیاری از مردم عاشق خواندن مقاله‌های این چنینی هستن (مقاله‌هایی در مورد افرادی که به ثروت زیاده رسیده‌ و زندگی شون رو تغییر دادن)، کنجکاویه. بسیاری از ما می‌خوایم بدونیم چگونه اونا اونقدر ثروتمند شدن، با ثروتشون چیکار میکنن، زندگی شون چه شکلیه و بسیاری از سوال‌های دیگه که حتما حداقل یه بار به اونا فکر کردین. انگار دیواری نامرئی وجود داره که ثروتمندان رو از افراد عادی جامعه جدا می‌کنه.

مردم درباره اون سمت دیوار کنجکاون و می‌خوان بدونن این افراد چگونه زندگی می‌کنن. اینطور که بنظر می‌رسه افراد زیادی فکر می‌کنن میلیاردرها و انسان‌های ثروتمند رازهایی دارن که عموم مردم از اونا مطلع نیستن. بله درسته، اونا راز مهمی دارن. اونا اهل عملن. درباره کاری که میخوان انجام بدن فقط حرف نمی‌زنن، بلکه واقعا اون رو انجام می‌دهن. این خبر خوبیه، چون ما هم می‌تونیم اون رو یاد بگیریم. زمانی که شروع به یادگیری چیزهایی بکنیم که اونا می‌دونن، می‌تونیم کارهایی رو انجام بدیم که اونا انجام میدن و زندگی رو برای خودمون بسازیم که بسیاری از مردم آرزوی داشتن اون را دارن. پس “عمل کن!”.

 

 

اشتراک گذاری:
تلگرام میلاد آکادمی

6 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سلام و عرض خدا قوت
    ایده و مطلب بسیار جالب و آموزنده ای بود
    سپاس

  • سلام وعرض ادب
    بیل گیتس علاوه بر ثروت مادی،سرمایه هنگفتی در قلب و مغز خود دارد وبا سرمایه گذاری در کارهای بشردوستانه باعث ایجاد حرکتهای فرهنگی واقتصادی در جهان شده ویک فرد پیشرو و انگیزه بخشه.سپاس ازاستاد صالحی و تیم میلاد آکادمی برای معرفی خود ساخته هایی نظیر بیل گیتس که با فعالیتهاشون دنیای بهتری برای همه میسازندو الگوهای خوبی برای کسب ثروت وسرمایه هستند.

    • رستوران وغذاهای رستورانی در خیال من’هست ، کاشت گیاه در مدراس ، شامل برادر ایلان ماسک میشه

دیدگاهتان را بنویسید