بلاگ

معرفی کتاب کار عمیق از کال نیوپورت

معرفی کتاب کار عمیق

کار عمیق در دنیای امروز بهترین وجه تمایز ما با بقیه افراد می تونه باشه. اگه من چند سال زودتر این کتاب رو خونده بودم، حتما و حتما الان رشد بهتری رو تجربه میکردم.

دنیای امروز، دنیای وقفه هاست. دنیایی که پر از حواس پرت کن ها شده و در طول شبانه روز رفتار، تصمیم گیریها و اعمال ما رو کنترل میکنند.

کال نیوپورت (Cal Newport) در کتاب کار عمیق یا دیپ ورک که از زمان انتشار در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و آمازون قرار گرفته، میگه «تمرکز» در دنیای پرآشوب امروز، حلقه‌ی مفقودۀ موفقیته.

 

دو دلیل مهم وجود داره که کار عمیق رو به شدت ارزشمند میکنه:

مورد اول، مربوط به یادگیریه. ما در دوران اقتصاد اطلاعاتی زندگی میکنیم که وابسته به سیستم‌های پیچیده‌ایه که به سرعت در حال تغییرند. به عنوان مثال بعضی از زبان‌های برنامه‌نویسی که یاد یادگرفتیم، ده سال قبل وجود نداشتند و احتمالاً تا ده سال دیگر هم منسوخ میشوند.

دلیل دوم برای ارزشمند بودن کار عمیق، این است که انقلاب شبکه‌های دیجیتال، اثرات مثبت و منفی دارد. اگر بتونی چیز سودمندی ایجاد کنی، دسترسی به مخاطب آن اساساً بدون محدودیته؛ عاملی که پاداش مادی و معنوی تو رو به میزان قابل توجهی افزایش میده. از طرف دیگه، اگر چیزی که تولید میکنی متوسط باشه، پس به مشکل میخوری، چون پیدا کردن جایگزین بهتر در اینترنت برای مخاطبانت بسیار آسونه.

 

کال نیوپورت نویسنده کتاب کار عمیق

کال نیوپورت نویسنده کتاب کار عمیق

 

فرضیه کار عمیق: توانایی انجام کارهای عمیق به طور فزاینده‌ای در حال کمیاب شدن است و دقیقاً در همان زمان در اقتصاد ما، کار عمیق به طور فزاینده‌ای در حال ارزشمند شدن است. در نتیجه، افراد کمی که این مهارت را پرورش می‌دهند و سپس آن را محور اصلی زندگی کاری خود قرار می‌دهند، پیشرفت خواهند کرد.

 

دوست خوبم اگر احساس میکنی داری درجا میزنی و توی رسیدن به اهدافت ثابت قدم نیستی، به خاطر اینه که ذهن شلوغی داری و تمرکز مناسبی نداری. پس حتما و لطفا وقت بزار و کتاب کار عمیق رو مطالعه کن.

 

لینک های تهیه کتاب کار عمیق:

خرید کتاب کار عمیق از کتابراه

خرید نسخه چاپی

 

 

اشتراک گذاری:
تلگرام میلاد آکادمی

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید