بلاگ

طراحی لوگوی رایگان و حرفه ای در ۱۰ دقیقه

دوست خوووبم سلام،

توی این آموزش میخوام بهت یاد بگم که چطوری به صورت رایگان و حرفه ای برای کسب و کارت لوگو بسازی. خب، روش های زیادی وجود داره و سایت های زیادی هم وجود دارن که به صورت آنلاین میتونی باهاشون لوگو بسازی. من یکی از بهترین سایت ها رو معرفی می کنم که البته رایگان نیست، اما با روشی که در ویدیو گفتم میتونی ازش استفاده کنی.

 

شاید خیلی ها موافق ساخت لوگو یا این روش ها نباشن. البته تا حدی هم درست میگن، اما اگه در مرحله راه اندازی یه استارتاپ یا کسب و کار نوپا هستی، باید هزینه ها رو به دقت مدیریت کنی. لوگو یکی از مواردیه که برای هر کسب و کاری مورد نیازه و هزینه سفارشش هم خیلی بالاست. اما با این روش ها میتونی، فعلا لوگوی خودت رو بسازی و زودتر کسب و کارت رو راه بندازی و تمرکزت رو روی فروش، بازاریابی و تولید محصول و یا ارائه خدمتت بذاری.

 

سایتی که من در این ویدیو ازش استفاده کردم https://www.wix.com/logo/maker هست.

بریم برای ویدیو؟!

 

 

چند مورد که لوگوی شما باید داشته باشه تا حرفه ای به نظر بیاید:

  • لوگو باید به یاد ماندنی باشه. از لوگوهای پیچیده دوری کن و هر چه ساده تر باشه بهتره
  • در اندازه کوچک هم قابل تشخیص باشه. مثل لوگوی اپل یا گوگل
  • قابل یادآوری باشه
  • منحصر به فرد باشه

 

و اما انواع لوگو…

۱. نوشتاری

وقتی اسم یه محصول یا کسب و کار رو به شکل خاص و متفاوتی مینویسن، بهش لوگوتایپ یا لوگوی نوشتاری میگن. در این سبک لوگو، کلمه مورد نظر بدون استفاده از فونت های معمول نوشته میشه و در نوع نوشتنش خلاقیت به کار میره. برای نمونه عکس های زیر رو ببینین:

 

طراحی لوگو رایگان


۲. نماد (آیکون، نشانه، پیکتوگرام)

این نوع لوگو، به صورت یک شکل واحد هست که شاید با موضوع کسب و کار ارتباط داشته باشه. چرا میگم شاید؟ چون لوگوی شرکت اپل از نوع نماد هست، اما شکل لوگو از میوه سیب گرفته شده و ربطی به حوزه کسب و کار شرکت اپل نداره. اما لوگوی پلت فرم توییتر که به صورت گنجشکه و با فلسفه وجودی اون، مرتبطه.

 

آموزش طراحی لوگو


۳. حرف نماد (مونوگرام، لترمارک)

در این سبک از لوگو معمولا از حرف یا حروف اول نام کسب و کار یا برند استفاده میشه و به صورت یه شکل خاص پیاده سازی میشه. این روش معمولا زمانی استفاده میشه که اسم کسب کار طولانیه و خوندنش سخته، مثل wordpress

طراحی و ساخت لوگوی رایگان


۴. ترکیبی

این مدل لوگو ترکیبی از نماد و نوشتاریه که در کنار هم قرار میگیره که در جاهای مختلف میتونه فقط نماد یا فقط حرف استفاده بشه.

انواع لوگو


۵. کلاسیک

این نوع لوگوها معمولا خیلی شلوغ هستن و از اصل سادگی پیروی نمیکنن و از عناصر گرافیکی زیادی استفاده میکنن، مثل لوگوی استارباکس.

ساخت لوگوی حرفه ای

 

 

امیدوارم این آموزش، واست مفید باشه و بتونی لوگوی کسب و کارت رو باهاش بسازی. اگر ابزارهای دیگه رو میشناسی حتما معرفی کن تا بقیه دوستانت هم اطلاع داشته باشن.

 

ممنونم از تو…

اشتراک گذاری:
تلگرام میلاد آکادمی

دیدگاهتان را بنویسید